Trevor, december 2005

– Jag måste köpa julklappar, säger han.
 
Vi ligger i sängen på boutique-hotellet. Han har burit upp frukost. "Jag visste inte vad du ville ha, så jag tog allt". I morgon flyger han tillbaka till Los Angeles och har dagen ledig. Jag bestämmer mig för att hoppa över mina föreläsningar.
 
– Lugn, jag ska visa dig stan, säger jag.
– Min mamma är helt galen i tomtar, säger han och ler lite generat.
– Det finns en väldigt turistig julmarknad i Gamla stan. Vi åker dit nu, säger jag.
 
Vi går runt genom ett vinterkallt Stockholm. Han är storögd inför Gamla stan, imponerad av Södermalm och låter mig prova ut julklappen till hans syster. "Ni har samma storlek". 
För ett litet tag känns det på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0