Fredrik, november 1995

Vi kysser varandra. Har säkert gjort det i en timme nu. Bakom dörren till toalettingången, skränet av Pulp i högtalarna och utom synhåll för alla som är här.

Det var maskerad. Jag var så omsorgsfullt utklädd att inte ens mina kompisar kände igen mig vid första anblick. Han hade bara satt på sig en hatt, osäker på om alla verkligen skulle klä ut sig. Lila Dinosaur Jr-tröja, alldeles för lång lugg.

Han separerar sina läppar från mina, lutar sig tveksamt bakåt.
-Det här kommer att verka konstigt, men vem är du egentligen?
Jag börjar skratta och säger mitt för- och efternamn. Då spricker han också upp i ett leende. Ett lättat sådant.
-Vilken tur jag har ikväll!
-Jag med, svarar jag.
-Vi fikar nästa vecka, eller hur?
-Ja, säger jag.

Och så möts våra läppar igen.
Trackback
RSS 2.0